Nya tjänstegarantier för skolan

Högre förväntningar ställs på vårdnadshavare när utbildningsnämnden uppdaterar tjänstegarantier.

Tjänstegarantier har funnits i Mariestads kommun sedan 2014. En tjänstegaranti innehåller de löften som verksamheten ger till medborgare, i det här fallet till barn, elever och vårdnadshavare, men även de förväntningar som ställs på motparten, det vill säga barnens vårdnadshavare och eleverna själva.

I de nya tjänstegarantierna är skolverksamheternas förväntningar på vårdnadshavare tydligare än i tidigare tjänstegarantier.

Vårdnadshavare ska:

  • stötta och uppmuntra barnens skolarbete
  • visa ett positivt förhållningssätt till skolarbetet
  • se till att barnet kommer i tid till skolan, är utvilat och har ätit frukost
  • aktivt delta i utvecklingssamtal och
  • besvara verksamhetens enkäter

Läs mer om de nya tjänstegarantierna för skolan via länken nedan

Nya tjänstegarantier för skolanlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan senast uppdaterad: