"Jag handlar mer än gärna här istället för på nätet!"

Handlarna i Mariestad ska ge sig själva en stor klapp på axeln, visar den undersökning som genomförts i butikerna under sommarmånaderna. Tidigare år har man genomfört en postnummermätning, men i år valdes en digital enkät där butikernas läge, service och utbud undersöktes.
Svaren på frågan om butikernas läge visar att det är enkelt att hitta butikerna, men att det i vissa fall kan vara svårt att hitta ledig parkering. Det framkom även att tack vare digital närvaro på Google med tillhörande bilder på butiksfasaden så hittade kunden enklare. En kommentar som tydligt visar hur viktig den digitala närvaron kan vara.
Servicen får toppbetyg
Servicen är i topp och på en skala mellan 1-5 gav kunderna butikerna snittbetyget 4,9. De hyllar butikerna genom att lyfta att de blivit trevligt bemötta, fått bra och snabb hjälp när de själva känt sig osäkra samt att personalen är underbar. Det kunderna saknar i Mariestad är fler unika butiker och en sportbar. Det finns en stark vilja och engagemang att stötta den lokala handeln!
"Det fanns ju allt möjligt här så vi får allt fortsätta handla här i framtiden."
Fortsatt utveckling
Under hösten planerar handlarna att fortsätta utveckla såväl värdskap som fingertoppskänsla för service.
Kontakt
Blir du nyfiken och vill veta mer om det är du välkommen att kontakta Maria Johansson på Tillväxt Mariestad 0501-39 30 73.
Sidan senast uppdaterad: