Här finns de blanketter (och på sikt e-tjänster) som riktar sig till dig som förtroendevald.
I fullmäktige finns det möjlighet för ledamöterna att lämna in motioner, ställa enkla frågor och interpellationer. Som en hjälp har administrativa enheten upprättat mallar som med fördel kan användas av ledamöter som vill skriva en motion, fråga eller interpellation. Mallarna hittar du under Relaterad information.
Följande blanketter ska användas när man som förtroendevald begär ersättning för uppdrag inom ramen av förtroendemannauppdraget:
Blanketterna hittar du under Relaterad information.
Partistöd betalas ut årligen till de partier som har mandat i fullmäktige. Partierna måste ansöka om stödet och det görs på en särskild blankett som även innefattar redovisning och granskningsintyg. Blanketten hittar du under Relaterad information.
Som ny förtroendevald ska du anmäla dina personuppgifter till din nämndsekreterare så att det kan skapas ett användarkonto för åtkomst till möteshandlingar och protokoll, en e-postadress och för att lönekontoret ska kunna betala ut arvode. Uppgifterna fyller du i en särskild blankett som du hittar under Relaterad information.
Vill du avsäga dig ditt förtroendeuppdrag ska fullmäktige hantera den begäran och entlediga dig. Avsägelsen ska vara skriftlig och lämnas in till administrativa enheten. Det finns en särskild blankett för avsägelsen som du hittar under Relaterad information.