Ändring av lösenord i Mobilityguard

Det här är information till dig som är förtroendevald i Mariestads kommun.

Mobilityguard kallas den portal som du når via alla digitala enheter på adressen portal.mariestad.se (länk finns under Relaterad information).

Om du vill byta ditt lösenord, om det har gått ut eller om du glömt bort det så klickar du på Återställ lösenord under inloggningsrutan. Samma gäller om du ska skapa ett lösenord för första gången. Du behöver ha ett mobilt BankID (till exempel på din mobiltelefon) för att kunna återställa ditt lösenord. Om du inte har något mobilt BankID så kontaktar du IT-supporten på telefon 0501-75 50 70 så hjälper de dej att återställa ditt lösenord.

Följ sedan instruktionerna som kommer upp på skärmen.

Om du använder förinställd "nyckel" till dina inloggningar så tänk på att du måste logga in med ditt nya lösenord först och sen uppdatera "nyckeln".

Relaterad information

Knapp med texten Tillbaka till Politikerportalens startsida

Enheten för demokratistösd E-post: Infobrevlåda ennheten för demokratistöd

IT-supporten

Mobilityguard Länk till annan webbplats.