Fyll i formuläret nedan om du vill lämna en synpunkt, förslag, felanmälan, ett klagomål, beröm eller ett förslag som rör kommunens verksamhet. Ditt ärende skickas vidare till den person inom kommunen som ansvarar för det område ärendet berör. Du får en bekräftelse på att ditt ärende registrerats. Observera att du måste ange e-postadress eller mobilnummer för att få en bekräftelse. Du kommer sedan få besked när ditt ärende har tagits om hand.
Du vet väl om att du även kan ladda ner vår app Synpunkter och felanmälan till din mobil? Därifrån kan du enkelt skicka in ärenden. Läs mer på sidan Mariestad kommuns appar, länk hittar du här på sidan under Relaterad information.
Om din felanmälan är akut använd respektive telefonnummer som du hittar under Relaterad information på denna sida.
Vid strömavbrott ska du kontakta din elnätsleverantör. Du ska alltså inte anmäla strömavbrott i detta formulär.
Fel på gatubelysning ska felanmälas direkt till Vänerenergi via telefon eller e-post. Se kontaktuppgifter under Relaterad information på denna sida.
Gäller ditt ärende nedtagning av träd på kommunal mark ska du inte använda detta formulär utan istället fylla i särskild blankett. Se länk under Relaterad information på denna sida.
När ditt ärende kommer till kommunen blir det, tillsammans med dina kontaktuppgifter, allmän handling. Det kan alltså bli offentligt om någon begär det. Du kan också välja att vara anonym men då kan vi inte nå dig med återkoppling.