Alla anställda och förtroendevalda i Mariestads kommun har en e-postadress enligt standarden förnamn.efternamn@mariestad.se.
Du ska ta för vana att kontrollera din inkorg regelbundet. E-posten är den huvudkanal som kommunen använder för att nå de förtroendevalda. Där finner du information som är viktig för ditt förtroendeuppdrag. Det kan till exempel gälla ändrade tider för ett sammanträde eller annan information som är bra för dig att ha vetskap om.
Din e-postadress finns även på din nämnds hemsida och är ett sätt för medborgarna att kunna kontakta sin politiker.
Här kan du läsa om olika sätt att nå din e-post.
Du hittar inloggning till din e-post genom adressen: https://outlook.office.com/mail/ Länk till annan webbplats.. Där loggar du in med din e-postadress och lösenord.
Är det första gången du loggar in eller behöver du byta lösenord, se information på sidan gällande lösenord.
Du hittar din e-post via e-postappen via Outlook appen. Var uppmärksam på att om du har bytt lösenord så måste du logga in i appen ditt nya lösenord.
Om du behöver hjälp med din e-post så kan du kontakta IT-supporten.